divendres, 19 de febrer del 2010

Videoclip de Puma i Coloma

Ara si que feia temps que no escrivia aquí.
Tampoc se si algú llegeix aquest bloc, però seguiré en la línia que tenia l'any passat, ha passat temps però alguna que altra cosa he fet.
En aquest cas explico el primer videoclip per el grup del Puma i la Coloma. La discogràfica Laura R. Perkins em van proposar fer aquest videoclip i com no! jo encantat.
La idea per fer aquest vídeo era fer-lo sense talls, amb pla seqüència, però l'espai que es va seleccionar no es podia fer tot el tema, i la idea va ser fer talls mínims. Al principi ens va costar una mica sobretot perquè es passava d'un passadís amb poca llum a una galeria amb molt de sol i la Coloma tenia que canviar de zona mentre el Puma tenia el plà, però tenia que passar just per davant de la càmera.. suposo que els professionals tindran molts sistemes per solucionar aquest problema però amb poc recurs i sense estabilitzador de càmera es va fer una mica difícil.
Al final ens fèiem un pla congelat estan mooolt quiets jejeje en la teoria funcionava, però un com a postproducció em va costar encaixar tot plegat. Vaig afegir alguns efectes de vibració de la seqüència així algun que altra error es dissimula.
El dia de gravació, tot i repetir força vegades totes les seqüències, ho vam enllestir en 4 o 5 hores, i després la feina a casa.
Hi ha moltes tècniques i moltes maneres de gravar una mateixa cosa però el més interessant es fer-ho amb el que tens a mà i fer servir la imaginació, al final surten coses prou originals però sobretot es disfruta molt de tot el procés
.

Quant tingui permís penjaré el vídeo aquí i m’agradaria molt que algú comentes quelcom li sembla

Fins aviat

divendres, 14 de novembre del 2008

La vida més enllà del video

Caram quin títol ma sortit, be, el que vull comentar també en el meu bloc és altres de les coses que faig apart de petites coses de vídeo.
El que faig és dissenyador web, o programador web i tot el que comporta i explicaré una mica que comporta.

Normalment es creu que una pàgina web es una cosa fàcil de fer, com que alguns fan un curset i els expliquen quatre coses i el fill petit fa una web, desprès costa veure el valor d'aquesta feina.

Ara mateix estic a la direcció del departament d'informàtica i Internet de l'Habitatge, (Que maco es veu escrit això) en definitiva soc el creatiu multimèdia. Fa uns dies hem posat en marxa una nova web www.venchipoteca.com, la realització ha set en pocs dies i no per això de menys valor, el tema de fer-ho ràpid en aquest camp sol ser mes problemàtic que res mes. Primer de tot es tracte de saber que és el que es vol presentar, en aquest cas uns immobles a preu d'hipoteca, tant sols se el nom, Venc Hipoteca cal dissenyar els colors, el logo, l'estructura...Em vaig decidir per uns colors moderns, però que m'agraden convinats, el taronja i el lila, i la pàgina en blanc, perquè, perquè no cal posar coses innecessaries com feia en els meus principis i com fa tothom al principi, uns fons carregats, mil colors i al final fa mareig i tot veure aquestes webs.

El logo tambè és molt senzill en la barreja de la V de Venc i la H de Hipoteca fa com una fletxa que baixa però amb una cua que surt de la fletxa, trobo que és un sibol del que vol dir la web.

La part de programació és una part que fa una mica de ràbia com a programador, ja que tot el que fas al final no es pot apreciar per usuaris que no han programat mai. Per exemple, crear un simple formulari perque un usuari envii el seu nom, mail, i el que ens volgui dir, fàcil no? doncs no.

Cal un llenguatge que pugui enviar correus electrònics, en el meu cas ASP, cal tenir en compte que si l'usuari no escriu correctement el mail desprès no podires posar-te en contacte, cal fer un sistema per comprovar el mail, si tot ha funcionat correctement cal fer una pàgina que avisi el visitant que tot correcte, i si surt malament tambè. Ja estem parlant de 4 pàgines tant sols per un petit formulari, segur que molts ni tant sols ho haviau pensat mai. Doncs això en pàgines com la de L'Habitatge.com o el Venc Hipoteca.com és impresionant.

Cal remarcar que el meu camp en el principi tant sols era la programació, però en la creació de pàgines web et limites una mica, de totes maneres la programació no es limita a un llenguatge, jo ara mateix utilitzo de manera habitual el Xhtml i Css per estructura i maquetació, Asp, Javascript, convinacio de Asp i Javascript per mitjar de Ajax, Sql per bases de dades, Actionscript per programar en les animacións Flash i Xml, crec que no em deixo res.

Desprès cal saber moure't una mica en el disseny gràfic, jo utilitzo Photoshop, i escoltant a amics dissenyadors i tutorials d'internet, gràcies a la convinació vaig fent, segur que molts dissenyadors poden trobar molts problemes en les meves feines.

En definitiva, tant sols he explicat una mica el que comporta realitzar una web professional, i espero que per alguns puguin entendre una mica més el valor de la meva feina.

dilluns, 20 d’octubre del 2008

LORCAROCK amb ANTHILL

Desprès de tants km fets aquest fi de setmana, he pogut veure el primer directe de ANTHILL que va ser a la plaça de toros de Lorca a Murcia. El viatge cansa molt, son prop de 800 km que barem fer aquest dissabte al matí, a les 7 de la tarda ja estàvem a Totana, on teníem l'hotel, que tot i que es diu Los Camioneros, es acollidor i net. Desprès de posar-nos macos tots cap a Lorca. No havia estat mai en una plaça de toros, la veritat espero que nomes es puguin fer servir per actes com aquest de parades de joventut de la zona i concerts, perquè la resta és un assassinat i prou.
L’afluència de públic no va ser gaire, però va ser un bon bolo ja que també tocaven els Maleek que son un cracks.
En fi, en general va ser moltes hores de cotxe, sort que aquest com amb furgoneta amb en Lluis de conductor va ser molt més tranquil que les altres vagades. Aviat editaré el que vaig estar gravant aquests dos dies i així us fareu una idea de com va ser el primer bolo dels ANTHILL. Per mi van sonar prou be, es notava que es divertien allà dalt, i això és basic, els temes nous m'agraden i definitivament és un bon projecte.

dimecres, 15 d’octubre del 2008

Concert amb AntHill

Bueno, bueno, bueno. Ja feia dies que tenia abandonat el blog, ara toca explicar el nou projecte del ex Dogma. Els Dogma, van decidir separar-se per fer diferents projectes, en Boris i en Jordi han creat aquest nou projecte anomenat ANTHILL, amb dos components nous que realment pot donar molt bons resultats, la prova serà aquest fi de setmana que anem de gira a Murcia, a la plaça de toros de Lorca, en un fetival amb 5 grups més. Pot ser una pallissa tants km, però veurem que tal va tot.
Desitjo molta sort als ANTHILL, i espero aportar el meu granet de sorra per ajudar.
Fins la setmana que be que ja estarem de tornada i explicare que tal ha anat.

divendres, 20 de juny del 2008

David i Marc

Aquest cop no ha set un vídeo clip, tant sols un vídeo per poder promocionar en David Canal pel myspace i el youtube. Aquest cop acompanyat amb en Marc Bertran, un altra jove crack del Lluçanès. Per els paratges que tenen prop d’ Olost, en una casa abandonada barem gravar aquest vídeo. El difícil d'aquest muntatge va ser que ho barem fer a l'aire, sense base i amb so directe. Que vol dir? doncs que el tempo canviar cada cop que fan la cançó encara que sigui una mica ja complica la cosa, a més que en el moment de gravar es va girar vent.
Va ser un matí entretingut i divertit. Espero que us agradi.

diumenge, 6 d’abril del 2008

Concurs PlayClip II

Be!!! ja està el concurs, m'ha agradat molt, la iniciativa es molt bona, la participació en general de videoclips ha set de nivell molt alt. Em pensava que serien videos mes de aficionats però eren professionals. A la categoria d'Osona han dit els 3 millors i UUEEEE! em arribat fins aquí!! No hem guanyat, però per mi com si aguessim guanyat.
Han vingut al concurs els Dogma, i els Absolut, també en Manel, i m'ha fet molt content.
La conclusió és que no vaig per mal camí, he vist que em falta moooltissim per aprendre, peró he vist videoclips que es nota que tenien un equip i dedicació i segurament força pressupost i que eren prou dolents, altres eren bonissims, altres regulars peró amb unes idees molt bones, en fi, que tot i el poc pressupost, bueno cap pressupost, ni temps i no sent professional, no estava tant mal fet. Aixó m'ha donat ganes de fer més coses per anar millorant dia a dia. Des de aquí vull donar les gràcies als organitzadors de PlayClip per aquesta iniciativa i que sigui el primer concurs de molts, i gràcies a tots els que han ajudat en els meus videoclips fins ara i espero seguir fent moooooooooltes coses que anirè explcant aquí.

divendres, 28 de març del 2008

Concurs PlayClip


El videoclip de David Canal, "Lejos de ti" està classificat per el concurs PlayClip que es farà a calldetenes el 5 d'abril. Aixó ja és genial per mi, el fet d'estar classificat ja és important!
Participarem a la categoria d'Osona, tambe hi ha categoria de Catalunya i d'espanya. Esteu tots convidats al festival de videoclips!!!!!

Per més informació es pot visitar el myspace del festival
http://www.myspace.com/playclip